CABIN CONCEPT. #SimplyMyTruck

KRACHTIG EN ELEGANT DESIGN

167.000 uur is besteed aan het ontwerp van de nieuwe MAN. De nieuwe MAN Truck Generation straalt dan ook kracht, dynamiek en elegantie uit. Karakteristieke elementen visualiseren op indrukwekkende wijze de kenmerken van een leeuwengezicht. Het interieur verrast met een volledig nieuw ontworpen luxueuze werkruimte en creëert een feel-good sfeer. Krachtig, expressief en superieur en tegelijkertijd efficiënt en betrouwbaar. Dat is de nieuwe MAN.

Dankzij de visuele voortzetting van het radiatorrooster op de bumper, de nieuwe koplampunit, de full LED verlichting en het nieuwe, dynamische design van de zijramen en buitendeuren heeft de nieuwe MAN een opvallend krachtig, dominant en tegelijktijdig elegant uiterlijk.


Groter zichtveld dankzij nieuwe buitenspiegelbehuizingen

  • De buitenspiegelbehuizingen zijn verkleind om het gezichtsveld te vergroten, vooral rondom de A-stijl, zónder het gezichtsveld naar achteren te beperken. Daarnaast zijn de spiegels verder naar achteren verplaatst.
  • Ook het gezichtsveld naar voren is vergroot (o.a. door verlaging van het dashboard) en het indirecte zicht is eveneens verbeterd door een andere vorm van de spiegelglazen.
  • Tot slot, het nieuwe ontwerp van de spiegelbehuizing heeft de aerodynamica nóg verder verbeterd.

Full LED verlichting

  • De nieuwe MAN Truck is standaard uitgerust met full LED verlichting (grootlicht, gedimd licht, richtingaanwijzer, mistlicht, achterlicht, positielicht en dagrijverlichting).
  • De LED lampen hebben een levensduur van 15 jaar of 1,5 miljoen kilometer en dus vrijwel geen onderhoudskosten.
  • Bovendien kent LED een lager stroomverbruik en biedt LED een betere verlichting van de weg met dim- en grootlicht, vooral in de randgebieden. Wel zo veilig met name tijdens langere nachtritten.

Nieuwe generatie chauffeurstoelen

De nieuwe MAN Trucks zijn voorzien van nieuwe, comfortabele (chauffeurs)stoelen. Of het nu gaat om de standaardstoel of de meest luxueuze stoel, alle MAN stoelen bieden een hoog zit- en rijcomfort.

  • De luchtgeveerde bestuurdersstoel is uitgerust met lendensteun, schouderverstelling en een geïntegreerde hoofdsteun.
  • De draaistoel heeft een 9-traps en gewichtsafhankelijke zithoogteverstelling, inclusief geheugenfunctie, alsmede een snelzakfunctie voor gemakkelijk in- en uitstappen. Verticale demping kan op zeven niveaus worden ingesteld of volledig worden geblokkeerd.

Nieuw in het stoelenprogramma zijn de geïntegreerde gordelhoogteverstelling, gordelspanners en een grotere selectie van stoelbekleding in materiaal en kleur. Tevens is de lengteverstelling van de bestuurdersstoel met 50 mm vergroot en zijn de bedieningselementen voor onder andere stoelverwarming en ventilatie aan de buitenkant onder het zitkussen geplaatst.

Actieve klimaatregeling van de stoel koelt, verwarmt en droogt het zitkussen en de rugleuning dankzij fijne perforaties in de stoelbekleding. Dit verhoogt het comfort voor de chauffeur.


Optimaal in- en uitstapgemak

Optimaal in- en uitstapgemak

Een geoptimaliseerd in- en uitstapconcept is een belangrijke comfortverbetering binnen het MAN Smart Cabin Concept. Zo biedt de nieuwe MAN de grootste deuropeningshoek (89°) van alle truckmerken. Ook de instap is het laagst van alle truckmerken en de onderste twee treden zijn vast, volledig antislip en schoenreinigend. Eveneens zijn de stapafstanden verder geoptimaliseerd. Wel zo comfortabel en veilig.

MAN EasyControl: bedieningspaneel in bestuurdersportier

MAN EasyControl: bedieningspaneel in bestuurdersportier

Het MAN EasyControl-bedieningspaneel bevindt zich aan de binnenkant van het bestuurdersportier, waar het belangrijke functies van het voertuig gemakkelijk kan bedienen wanneer de chauffeur het voertuig heeft verlaten. De volgende functies kunnen vanaf de bestuurderdeur worden bediend indien deze open is:

  • Alarmlichten, deurramen/dakluik sluiten, motor aan/uit, sluiten bijrijdersdeur, werklampen, laadplatform en PTO.

Deze functies zijn ook vrij te programmeren. Uiteraard is het bedieningspaneel beschermd tegen opspattend water en vuil.


Nieuw dak design

Het hoge dak van GX-cabine (voorheen de XXL) is volledig opnieuw ontworpen. Zo zijn de zijramen aan de bovenkant van het dak verdwenen en behoort ook de verhoogde voorruit tot de verleden tijd. Dit levert de onderstaande voordelen op:

  • Aanzienlijk toegenomen bergruimte in de kasten boven de voorruit;
  • Verminderde warmte-inbreng;
  • Geoptimaliseerde aerodynamica;
  • Gemakkelijke montage van luchthoorns en lichtbalken.

Grote, nieuwe koelbox onder het bed

De nieuwe koelbox (maximaal 42 liter!) kan volledig onder het onderste bed worden geschoven en sluit met de rand van het bed. Wanneer de koelbox wordt uitgetrokken, is de koelbox makkelijk te hanteren, óók tijdens het rijden.


Exclusieve uitstraling binnendeurbekleding

Voor een optimale interieur uitstraling kan de binnendeurbekleding optioneel met stof worden bekleed. Ook optioneel is het Chrome-pakket: verschillende chromen toepassingen aan de binnenkant van de deuren.


Meer weten over de nieuwe MAN Truck 2020?


Top