
MAN Modeljaar 2025
Vraag een adviesgeprek aanElke kilometer telt, elke minuut downtime kost geld, en elk detail in de cabine maakt het verschil tussen een zware of een prettige werkdag. Daarom introduceert MAN het nieuwe modeljaar 2025 met innovatieve PowerLion Driveline - inclusief de efficiënte D30-motor - en vernieuwde chauffeurscabine. Bespaar tot 4% aan brandstof ten opzichte van andere modellen. Alle aanpassingen zorgen voor een besparing van wel € 1.500 per voertuig per jaar!
Nieuwe MAN PowerLion aandrijflijn
Meer vermogen, minder verbruik en lagere kosten per kilometer – dat is waarvoor de nieuwe PowerLion Driveline van modeljaar 2025 ontwikkeld is. Deze nieuwe aandrijflijn bestaat uit de volledig nieuwe MAN D30-motor, de nieuwe TipMatic 14-transmissie en de recent geïntroduceerde hypoïdeassen. Dit levert een brandstofbesparing tot 4% op ten opzichte van het vorige modeljaar. Dat betekent direct rendement op elke rit!
MAN D30-motor
Het kloppend hart van de MAN modeljaar 2025 truck is de nieuwe PowerLion D30-motor. Deze in Nürnberg geproduceerde motor heeft een vermogensbereik van 380 tot 560 pk en een koppel van 2100 tot 2800 Nm. Met een uniek hoog rendement van meer dan 50% is dit een van de meest efficiënte dieselmotoren op de markt. De D30 wordt de nieuwe standaard voor de MAN TGX en TGS 4x2 trekkers.
MAN TipMatic 14 transmissie
Naast de nieuwe motor is ook de MAN TipMatic 14 transmissie geïntroduceerd. Deze 14-traps transmissie is 60 kg lichter dan zijn voorganger, de TipMatic 12. De TipMatic 14 is geoptimaliseerd voor maximale brandstofbesparing in combinatie met de nieuwe D30-motor en biedt meer PTO-mogelijkheden.
Nieuwe hypoïdeassen
Voor maximale brandstofbesparing van de PowerLion Driveline worden de verbeterde hypoïdeassen gebruikt. Deze assen zijn lichter en efficiënter, waardoor het brandstofverbruik nog verder daalt.
Lagere vrachtwagenheffing
De trucks van modeljaar 2025 zijn aerodynamisch geoptimaliseerd, met onder andere vernieuwde chassisskirts aan beide zijden en een aerodynamische bodembekleding.
Deze verbeteringen zorgen niet alleen voor een lager brandstofverbruik, maar ook voor een betere VECTO score en gunstigere emissieklasse van het voertuig. Hoe beter de score, hoe minder vrachtwagenheffing betaald hoeft te worden.
Voor chauffeurs, door chauffeurs
De vernieuwde trucks zijn ontwikkeld met directe input van chauffeurs; mensen die weten wat er echt telt onderweg. Dat merk je in alles.
De nieuwe PowerLion Driveline met meer pk’s zorgt voor een geweldige rijervaring. Ook het vernieuwde, intuïtieve dashboard is ontworpen rondom de bestuurder. Belangrijke informatie en de asbelastingweergave zijn direct zichtbaar op het digitale display. Dankzij speciale geluidswerende folie in de voorruit is het stiller in de cabine. Ideaal voor lange ritten en je rustmomenten onderweg.
Volledig digitaal dashboard
Het 12,3 inch dashboard heeft een nieuw uiterlijk voor een nóg overzichtelijker en intuïtiever gebruik.
Geluidsisolatie in de cabine
MAN heeft de cabine nog comfortabeler gemaakt, zowel tijdens het rijden als tijdens het rusten.
In de voorruit zit nu een speciale geluidsdempende folie. Die houdt geluid van buiten beter tegen. Dat merk je tijdens het rijden, maar vooral ook als je pauzeert langs een drukke weg. Het blijft rustiger in de cabine, zodat je beter kunt ontspannen.
Ook de nieuwe D30-motor is stiller. Dankzij een nieuwe motorkapseling hoor je minder motorgeluid, wat zorgt voor een prettigere en stillere rijervaring.
Er is altijd een dealer bij jou om de hoek. Vind jouw dichtstbijzijnde dealer!
Als het om mobiliteitsoplossingen en uitstekende service gaat, zijn wij uw MAN.
Wij zoeken collega's! Bekijk nu onze vacatures.